پنجشنبه ,۲۹ شهریور ۱۳۹۷
خانه / مهارت های زندگی / ایجاد آرامش در ۶۰ ثانیه
ایجاد آرامش|راه مثبت|مهارت های زندگی
ایجاد آرامش

ایجاد آرامش در ۶۰ ثانیه

دوستان و همراهان عزیز وب سایت راه مثبت ، با یک مطلب آموزشی دیگر به نام  “ایجاد آرامش در ۶۰ثانیه” از مجموعه مهارت های زندگی در خدمت شما عزیزان هستیم .

آیا می خواهید همین الان کمی آرامش پیدا کنید؟ مهم نیست شما در حال حاضر در منزل باشید یا محل کار ، با انجام پنج راهکار ساده در کمتر از چند ثانیه خستگی شما از بین می رود و احساس آرامش خواهید کرد.

۱ – به سقف اتاقی که در آن هستید خیره شوید و از عدد شصت تا یک رو بر عکس بشمارید

خیره شدن به سمت بالا موجب تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک می شود . این سیستم عصبی ، فشار خونتان را پایین می آورد و تنفس شما را آرام می کند . شمارش اعداد به صورت آهسته با کمی تمرکز و تعمق کمک می کند تا ذهن شما از آشفتگی و شلوغی خلاص شود.

۲ -هر چیز را که نگرانش هستید در یک دفتر یادداشت کنید و آن را تا فردا کنار بگذارید

هنگامی که می خواهید استراحت کنید با نوشتن مشکلات و مسائل خود روی کاغذ و فکر کردن به این که آن ها در آن جا منتظر خواهند ماند تا در فرصتی مناسب تر به آن ها رسیدگی کنید باعث می شود که ذهن شما خالی و آرام شود .

۳ – ده بار از راه بینی تنفس بکشید و از راه دهان بازدم کنید

تنفس عمیق موجب کاهش ضربان قلب می شود و بدن را آرام می کند. در هنگام دم و بازدم به بالا و پایین رفتن شکم توجه کنید و ببینید که چگونه هوا به درون آن جریان پیدا می کند و از آن خارج می شود . این عمل باعث می شود به جای فکر کردن به مسائل و مشکلات بیرونی بر روی بدن خود متمرکز شوید .

۴- تصور کنید که بر روی یک ابر شناور هستید و ببینید در این حالت چه چیزهایی از ذهنتان می گذرد

یکی از ابزارهای رسیدن به آرامش درون و عمیق شدن در خود تصویر سازی ذهنی است به شرطی که به صورت کاملا ارادی و کنترل شده صورت گیرد . این شیوه به شما کمک می کند تا هر روز بتوانید از دست نگرانی ها و استرس های خود خلاص شوید . در انجام این تمرین از همه ی هواس پنج گانه ی خود استفاده کنید ،. به این فکر کنید که در این مکان آرام بخش (مثلا روی ابر) چه چیزهایی می بینید ، چه می شنوید و حتی چه بو و رایحه ای به مشامتان می رسد.

۵- عضلات خود را با حرکات کششی ساده به آهستگی بکشید و سپس رها کنید

بهتر است این تمرین را از سر شروع کنید و تا انگشتان پا ادامه دهید.

بدن در پاسخ به استرس های روزانه به طور غیر ارادی به ماهیچه ها فشار وارد می کند و این امر در نهایت موجب ایجاد درد و ناراحتی در کل بدن می شود . رها کردن تدریجی عضلات از بالا به پایین باعث کاهش فشار و کشیدگی ماهیچه ها می شود و از میزان درد و ناراحتی عصبی بدن کم می کند .

امیدوارم این مطلب از مجموعه مهارت های زندگی مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد . برای  دیدن سایر مطالب مهارت های زندگی بر روی لینک مهارت های زندگی کلیک کنید .

هم چنین برای داشتن این مطلب به صورت pdf بر روی لینک ایجاد آرامش در ۶۰ ثانیه کلیک کنید

 

درباره مدیریت سایت

محمد شاهرخی هستم .فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر و علاقمند به مباحث روانشناسی .امیدورام با اشتراک گذاری مطالب مفید نقش کوچکی در بهبود زندگی دوستان داشته باشم . شاد و مثبت باشید

حتما ببینید

باورکنید |جملات انگیزشی|راه مثبت

باور کنید

دوستان و همراهان عزیز وب سایت راه مثبت با یکی دیگر از جملات انگیزشی به …

۲ نظرات

  1. بسیار عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =