جمعه ,۲۷ مهر ۱۳۹۷
خانه / مهارت های زندگی / موفقیت به کمک رنگ ها
موفقیت به کمک رنگ ها|راه مثبت | مهارت های زندگی
موفقیت به کمک رنگ ها

موفقیت به کمک رنگ ها

دوستان و همراهان عزیز وب سایت راه مثبت ، با یک مطلب آموزشی دیگر به نام  “موفقیت به کمک رنگ ها” از مجموعه مهارت های زندگی در خدمت شما عزیزان هستیم .

چقدر رنگ ها را دوست داری و به آن ها اهمیت می دهی ؟وقتی لباس انتخاب می کنی فقط به مدلش توجه می کنی یا رنگش هم برایت مهم است ؟اتاقت چه رنگی است ؟وسایل کارت چه ؟ آیا رنگ ها را طبق سلیقه ی دلنشین خودت گلچین می کنی یا فقط به مدسال توجه می کنی ؟

هیچ می دانی انتخاب رنگ لباس ها و سایر وسایلت  تا چه اندازه می تواند  در موفقیت تو موثر باشد ؟ اولین چیزی که به چشم طرف مقابلت می آید ظاهر توست و تو می توانی از رنگ هایی که بر می گزینی با سایر افراد رابطه برقرار کنی.پس شاید بهتر باشد از تاثیر رنگ ها بر دیگران مطلع باشی تا بتوانی از این به بعد انتخاب های صحیح تر داشته باشی.

قرمز

قرمز رنگ انرژی ، زندگی ، شور و اشتیاق و عشق است . افرادی که قرمز می پوشند مایلند بر محیط اطرافشان تسلط داشته باشند .رنگ قرمز احساسات ما را تحریک می کند و ما را به فعالیت وا می دارد. استفاده ی بیش از حد آن می تواند حس خشم را برانگیزد . کاربرد کم آن ما رابیش از حد محافظه کار و حتی ترسو نشان می دهد .این رنگ قدرتمند تر از همه ی رنگ های دیگر است . در تبلیغات معمولا از رنگ قرمز برای معرفی محصولات مورد نیاز آقایان استفاده می شود . این رنگ افراد را به گریز از منطق و توجه به حواس غریزی دعوت می کند.

نارنجی

نارنجی ، تلفیقی از رنگ انرژی بخش  قرمز و زرد است و به  طور کلی در بیننده حس خوش بینی را افزایش می دهد. هم چنین اشتها را تحریک می کند و به همین دلیل  بسیاری از رستوران ها برای رومیزی ها و منوهایشان از این رنگ استفاده می کنند . رنگ نارنجی حس ظاهر بینی را القا می کند . از این رو کارخانه داران در ساخت ابزارآلاتی که برای ساختن اشیاء مختلف به کار برده میشود از نارنجی بهره می برند.

زرد

زرد سرشار از حس شوخ طبعی ، خنده ، گرما و آزادی است . افراد خلاق به رنگ زرد گرایش بیشتری دارند ، این رنگ  به آن ها جلوه ای منحصر به فرد و خاص می بخشد .دلیل استفاده از رنگ زرد در تبلیغات  آن است که  نظر بیننده را جلب و مایه ی دلگرمی مشتری می شود .این رنگ بیشتر مناسب محصولاتی است که باید در مکان های عمومی به مصرف برسد . رستوران مک دونالد با به کار گیری رنگ زرد در کاغذ بسته بندی هایش توانست مشتریان فراوانی جذب کند.

سبز

سبز نماد تولد و رشد است .مشاهده ی رنگ سبز ناخودآگاه ما را به یاد فصل بهار ، جوانه زدن و شروع زندگی مجدد می اندازد . طراوت و تازگی از این رنگ می بارد و بهتر است برای تبلیغ محصولاتی مانند عطر و کرم که دم از تر و تازگی می زنند از رنگ سبز استفاده شود . رنگ سبز در مورد پول نیز حس ارزشمندی را القا می کند و از این رو یک کیف پول سبز می تواند شما را به صرفه جویی و حفظ موجودی ارزشمند آن تشویق کند.

بنفش

بنفش حس درباری و سیر در اوج را به بیننده می دهد . گویی کسی که بنفش به تن دارد سزاوار رسیدن به اوج قله های شکوه است و باید همین طور بالا و بالاتر برود . این رنگ برای تبلیغ محصولات پر تجمل و زرق و برق دار بسیار موثر است .

آبی

تاکنون از رنگ های گرم سخن به میان آوردیم اما آبی رنگی سرد است . این رنگ ، نوعی حس اعتماد و وفاداری را  بین افراد به وجود می آورد .طبیعت لطیف رنگ آبی آن را میان روان شناسان و دیگر افرادی که مایل به برقراری ارتباط با دیگرانند بسیار محبوب کرده است . هم چنین در تبلیغات به دلیل حسی اطمینان بخش که به چشم بیننده می بخشد از آن استفاده می شود .

قهوه ای

قهوه ای دقیقا نقطه ی مقابل بنفش است . رنگی خاکی که متعلق به اشیاء عادی و فاقد زرق و برق است اما در عوض کاملا کاربردی و عملی است . شاید کمی خسته کننده باشد اما حس اعتماد و وظیفه را به بیننده القا می کند . با پوشیدن این رنگ ظاهری زحمتکش و به دور از هر گونه تجمل خواهید داشت .

امیدوارم این مطلب از مجموعه مهارت های زندگی مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد . برای  دیدن سایر مطالب مهارت های زندگی بر روی لینک مهارت های زندگی کلیک کنید .

هم چنین برای داشتن این مطلب به صورت pdf بر روی لینک موفقیت به کمک رنگ ها کلیک کنید

درباره مدیریت سایت

محمد شاهرخی هستم .فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر و علاقمند به مباحث روانشناسی .امیدورام با اشتراک گذاری مطالب مفید نقش کوچکی در بهبود زندگی دوستان داشته باشم . شاد و مثبت باشید

حتما ببینید

باورکنید |جملات انگیزشی|راه مثبت

باور کنید

دوستان و همراهان عزیز وب سایت راه مثبت با یکی دیگر از جملات انگیزشی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =